Välkommen till min trädgårdsblogg!

Anna heter jag som bloggar här och är en trädgårdsintresserad apotekare och tvåbarnsmor. Vi flyttade till nybyggt radhus med liten trädgård augusti 2008. Trädgården bestod då av utrullad gräsmatta och lite stenläggning.

torsdag 29 april 2010

Försommarkväll

Har nyss kommit hem från Försommarkväll på Slottsträdgården Ulriksdal. Jag var där tillsammans med min mamma och vi kom dit i god tid och stod bland dom första vid grindarna. Termometern i bilen stod på 18 grader men mörka moln började torna upp sig när grindarna öppnades till Slottsträdgården och bubbel och tilltugg serverades. Efter detta var vi redo för ett varv bland alla perenner, buskar och träd i uteträdgården. Men precis när jag lastat på en ädelsyren Madame Lemoine, en doftschersmin Ängen och fyra plantor månadssmultron Rugen på kärran kom världens åskskur. In i växthusen flydde då alla entusiaster och vi styrde vår kosa, efter en titt på alla fina pelargoner, till kafeet. Tak över huvudet en stund och en god rabarberpaj med kaffe gjorde susen!

Tack mamma (och Bo Rappne) för en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar