Välkommen till min trädgårdsblogg!

Anna heter jag som bloggar här och är en trädgårdsintresserad apotekare och tvåbarnsmor. Vi flyttade till nybyggt radhus med liten trädgård augusti 2008. Trädgården bestod då av utrullad gräsmatta och lite stenläggning.

lördag 24 april 2010

Trädgårdsdesign

Nu har jag anmält mig till en trädgårdsdesignkurs på distans! 200 timmar ska klaras av på max 1 år. Det kommer jag nog lugnt hinna med då jag för tlllfället är föräldraledig. Det kostar några kronor men lär vara väl investerade pengar. Ska bli jättekul!

Mer trädgårdsarbete idag. Grävt för häck, skruvat upp spaljéer till alla klätterväxter samt tvättat IKEA-växthuset är några av de saker som hunnits med idag. Nåt jag inte har hunnit med är att fota. Det får bli ett av morgondagens projekt.

Annat som står på morgondagens agenda är krattning på baksidan liksom ogräsrensning och kantskärning vid spireahäcken. Sen ska jag börja fixa ordning i trädgårdslandet inför sådden. Gräva för häck överlåter jag imorgon åt min man då det visade sig vara rätt tungt, lera och sten bara 2 dm under gräset!

Så här såg det ut för en månad sedan (se bild nedan). Det har hänt mycket sedan dess men kommande månad kommer det att hända desto mer! Välkommen grönska!

Jag läste en kompis blogg nu ikväll. Dom hade idag börjat bygga trädäck på uteplatsen idag och vart tvungna att flytta en del växter bla en magnolia(!). Hon skrev att hon givit bort den till grannen!!! Helt galet, en sån vacker växt kan man ju inte ta bort från trädgården och sedan ge bort den utan att fråga mig först ;-) .
/ Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar