Välkommen till min trädgårdsblogg!

Anna heter jag som bloggar här och är en trädgårdsintresserad apotekare och tvåbarnsmor. Vi flyttade till nybyggt radhus med liten trädgård augusti 2008. Trädgården bestod då av utrullad gräsmatta och lite stenläggning.

måndag 10 maj 2010

Växtlista

Det var från början tänkt att denna blogg skulle användas för dokumentation främst för min egen skull. Så att jag kan hålla reda på vilka växter jag har och hur trädgården förändras med tiden.

Tänkte nu påbörja en växtlista. Här delar jag in växterna i olika grupper: perenner, buskar, träd, frukt och bär. Jag ska försöka lägga listan så att den är lätt att hitta. Helst skulle jag vilja ett foto av varje växt också men det får bli ett senare projekt.

Hängsälg, Salix Caprea 'Pendula'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar