Välkommen till min trädgårdsblogg!

Anna heter jag som bloggar här och är en trädgårdsintresserad apotekare och tvåbarnsmor. Vi flyttade till nybyggt radhus med liten trädgård augusti 2008. Trädgården bestod då av utrullad gräsmatta och lite stenläggning.

måndag 4 januari 2010

Vårlängtan

Bilden ovan har jag tagit från lillopil.se. Såna här pilskärmar har jag tänkt att använda för att skapa en avskiljd hörna på baksidan. Se projekt nr 5.

Nu när jul och nyår är över har jag börjat längta ordentligt efter våren. Tänk när de första knopparna börja brista i rabatten, snödroppar , krokusar och pärlhyacinter.

Har vilda planer över vad som ska hinnas med i trädgården nästa säsong. Jag försöker hejda mig för jag vet ju att det är bäst att ta ett projekt i taget.
Projekt nr
1) Sätta häck runt hela tomten
2) Få entrérabatten klar
3) Så i trädgårdslandet
4) Göra rabatt framför uteplatsen på baksidan samt plantera träd och buskar
5) Nya avskärmade hörnan
6) Ta bort extraparkering dvs gräsarmeringen på framsidan
7) Plantera klematis längs med planket på framsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar