Välkommen till min trädgårdsblogg!

Anna heter jag som bloggar här och är en trädgårdsintresserad apotekare och tvåbarnsmor. Vi flyttade till nybyggt radhus med liten trädgård augusti 2008. Trädgården bestod då av utrullad gräsmatta och lite stenläggning.

torsdag 14 januari 2010

Ny plan för entrérabatten

Har i dagarna fått hem boken Personliga radhusträdgårdar. Nu har jag fått sån inspiration att det fullkomligt sprutar ut idéer!

Bland annat så har jag ångrat mig vad gäller entrérabatten. Funderar nämligen på trycka i de två återstående buxbomarna i den här rabatten också så att det totalt blir 5 bollar. Dom är ju så himla vackra när man planterar tätt. Blir som ett landskap av kullar!

Sen har jag även tagit tag i beställningen av häck och har varit ute på tomten och pulsat i snön och mätt tomtgränsen. Det senaste i häckeriet är att jag ska sätta ca 3,5 meter ligusterhäck även framför carporten för att skapa rumskänsla samt slippa se bilen när man tittar ut från köksfönstret. Jag tror att det blir kalasbra.

Sen har jag tänkt att fylla hela planket som löper längs med den nuvarande extraparkeringen med spaljéer. I dessa ska vinet, klätterrosor och klematis få klättra och klä in hela det trista planket med grönska!

Längtar så till våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar