Välkommen till min trädgårdsblogg!

Anna heter jag som bloggar här och är en trädgårdsintresserad apotekare och tvåbarnsmor. Vi flyttade till nybyggt radhus med liten trädgård augusti 2008. Trädgården bestod då av utrullad gräsmatta och lite stenläggning.

måndag 21 februari 2011

Bambu, iris, hasselört och ... vinranka?

Har idag försökt få till en bra plantering invid trädäcket på framsidan. Tror jag fått till en bra skiss. I höstas planterade jag 3 bergbambu invid trädäcket (där det står en rosbuske på fotot ovan) och har förskt komma på hur jag ska knyta dom samman med vinrankan som växer mot planket invid bambun (för det måste jag, annars ser det bara konstigt ut). Jag tror att en snygg kombination skulle kunna vara bambu, hasselört, funkia och iris men vad ska plantera framför vinet? Den vill väl inte ha något in på fötterna? Ska jag bara täcka den bara jorden under vinet med dekorationssten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar