Välkommen till min trädgårdsblogg!

Anna heter jag som bloggar här och är en trädgårdsintresserad apotekare och tvåbarnsmor. Vi flyttade till nybyggt radhus med liten trädgård augusti 2008. Trädgården bestod då av utrullad gräsmatta och lite stenläggning.

tisdag 17 augusti 2010

Halva augusti har nu passerat

Hösten börjar närma sig och det betyder bra tid för plantering av nya växter! Ge mig mer tid och pengar så att jag kan slutföra det påbörjade projekten tack! Vad nu detta ska komma ifrån...

Men vad jag bara ska göra innan vintern kommer är att olja trädäcket och måla spaljén. Sen vill jag gärna hinna klart med busk- och trädrabatten jag påbörjat på baksidan längs med den lilla spireahäcken som ju inte blir speciellt hög. Detta är ett spännande projekt som jag verkligen tror på. Ska ta lite förebilder så fort jag hinner. Det jag hunnit få i jorden är en purpurapel, en kashmirrönn och två pioner.
Här kommer bilder på silverlila rabatten på framsidan som jag breddade under gårdagen:



1 kommentar:

  1. Vad fint det blir! Jag har inte kikat in på ett tag men nu fanns det ju några inlägg, kul att se! Gillar att rabatterna svänger lite, det blir lite mjukare då. Ska bli kul att se när allt växer upp! hoppas du hittar energi att slutföra din projekt. Jag vet hur det är att ha påbörjade projekt...

    kram louise

    SvaraRadera