Välkommen till min trädgårdsblogg!

Anna heter jag som bloggar här och är en trädgårdsintresserad apotekare och tvåbarnsmor. Vi flyttade till nybyggt radhus med liten trädgård augusti 2008. Trädgården bestod då av utrullad gräsmatta och lite stenläggning.

tisdag 16 februari 2010

Växtbeställning

Idag har jag beställt en lååång lista med växter från Hortogreen! Mest perenner. Dom har inte så mycket träd att beställa för hemleverans så träden får jag köpa eller beställa från en plantskola i närheten. Galet sugen är jag nu på att ge mig ut och styra upp i trädgården! En beställning till från Hortogreen blir det minst i år - häckbeställningen.
Det blev bland annat en Hortensia Endless summer "The bride". En hel del skuggtåliga växter som spetsmössa, alunrot, funkior, rodgersia och höstsilverax men också klätterväxter som stjärnklematis "summer snow", pipranka och klättervildvin.

2 kommentarer: